Agnieszka Pielok-Opara
O MNIE
Jestem pedagogiem specjalnym oraz terapeutą pedagogicznym z dużym doświadczeniem w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Pracowałam w placówkach integracyjnych, specjalnych, przedszkolach oraz indywidualnie z dziećmi i ich rodzinami. Specjalizuję się w diagnozie pedagogicznej, terapii pedagogicznej oraz rozwijaniu komunikacji z wykorzystaniem metod alternatywnych (AAC, Makaton, Mówik). Pracuję w nurcie poznawczo-behawioralnym, wzbogacając go o podejście systemowe i współpracując z rodzicami oraz nauczycielami. Regularnie uczestniczę w szkoleniach, by zapewniać dzieciom wsparcie na najwyższym poziomie.
WYKSZTAŁCENIE
Jestem absolwentką pedagogiki Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach (specjalność: animacja społeczno-kulturalna). Ukończyłam studia podyplomowe z arteterapii w AHE w Łodzi oraz z zakresu diagnozy, rewalidacji i terapii pedagogicznej w WSKZ. Posiadam certyfikaty z komunikacji alternatywnej AAC, symultaniczno-sekwencyjnej nauki czytania, Terapii Behawioralnej, TUS (I i II stopień) oraz wielu innych szkoleń specjalistycznych.
PODEJŚCIE TERAPEUTYCZNE
Pracuję w nurcie poznawczo-behawioralnym z elementami podejścia systemowego, koncentrując się na rozwijaniu kompetencji szkolnych, społecznych i komunikacyjnych dziecka. Każdy proces rozpoczynam od rzetelnej diagnozy pedagogicznej, która pozwala zaplanować indywidualną ścieżkę wsparcia. W pracy wykorzystuję m.in. elementy neurodydaktyki, arteterapii, komunikacji alternatywnej, Metody Krakowskiej oraz strategie behawioralne. Dbam o przyjazną atmosferę oraz ścisłą współpracę z rodzicami.
PRZEBIEG TERAPII
Diagnoza pedagogiczna składa się z czterech spotkań: rozmowy z rodzicami (60 minut), dwóch spotkań z dzieckiem (90 i 60 minut) oraz omówienia wyników z rodzicami (60 minut). Terapia pedagogiczna przeznaczona jest dla dzieci z orzeczeniem lub po diagnozie – rozpoczyna się konsultacją z rodzicami (60 minut), a następnie odbywają się regularne sesje terapeutyczne (45 minut). Zajęcia prowadzę w gabinecie, w ciepłej atmosferze, z użyciem różnorodnych metod i narzędzi dostosowanych do potrzeb dziecka. Regularnie informuję rodziców o postępach i wspólnie ustalamy kolejne cele.