Weronika Janeczko
O MNIE:
Jestem psycholożką, diagnostką i certyfikowaną psychoterapeutką poznawczo-behawioralną (nr certyfikatu PTTPB 1931) oraz doktorką w dyscyplinie psychologia. Doświadczenie zawodowe zdobywałam w Warszawie w Instytucie Psychiatrii i Neurologii na Oddziale Diagnostyczno-Terapeutycznym, gdzie przez niemal 5 lat pracowałam z pacjentami o całym spektrum zaburzeń psychicznych w obszarze wsparcia i diagnozy. Swoje doświadczenie pracy szpitalnej zdobywałam również w licznych krakowskich placówkach: Szpitalu Specjalistycznym im. L. Rydygiera, Szpitalu Uniwersyteckim (Oddział Zaburzeń Afektywnych, Oddział Zaburzeń Emocji i Nastroju) oraz Szpitalu Zakonu Bonifratrów (Wojewódzki Oddział Chirurgii Naczyń i Angiologii, Oddział Chirurgii Ogólnej i Onkologicznej, Oddział Chorób Wewnętrznych, Angiologii i Geriatrii). Pracę kliniczną rozpoczęłam w 2019 roku, natomiast od 2020 roku prowadzę psychoterapię indywidualną osób dorosłych w nurcie poznawczo-behawioralnym, diagnostykę zaburzeń osobowości oraz zaburzeń neurorozwojowych, a także treningi terapeutyczne dla osób cierpiących na ADHD. W procesie diagnozy i psychoterapii współpracuję z psychiatrami, by jak najdokładniej zaplanować oddziaływania terapeutyczne. Jestem członkinią Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej. Swoją pracę poddaję regularnej superwizji u certyfikowanych superwizorów. Swoje kompetencje rozwijam regularnie podczas licznych konferencji i szkoleń, a wiedzą dzielę się w wypowiedziach dla mediów oraz ucząc w jednej ze szkół psychoterapii CBT.
WYKSZTAŁCENIE:
Jestem absolwentką całościowego 4-letniego kursu psychoterapii w Szkole Terapii Poznawczo-Behawioralnej Centrum CBT-EDU (dyplom z wyróżnieniem), absolwentką Psychologii Stosowanej Uniwersytetu Jagiellońskiego, absolwentką studiów doktoranckich prowadzonych w ramach International Ph.D. Programme in Social and Cognitive Sciences w Instytucie Psychologii UJ, gdzie uzyskałam tytuł doktora nauk społecznych. Posiadam certyfikat psychoterapeuty poznawczo-behawioralnego (nr certyfikatu PTTPB 1931).
Do tej pory odbyłam szkolenia m.in. ze stosowania i interpretacji Minnesockiego Wielowymiarowego Inwentarza Osobowości-2-MMPI-2, stosowania badania ADOS-2 w diagnostyce klinicznej, wsparcia diagnozy ADHD oraz weryfikacji terapii przy pomocy komputerowego testu MOXO, Mindfulness-Based Cognitive Therapy (MBCT), Mindful Self-Compassion, perfekcjonizmu klinicznego i jego terapii, uzależnień behawioralnych, krótkoterminowej terapii akceptacji i zaangażowania w depresji i zachowaniach samobójczych, pracy na relacji terapeutycznej, a także szkoleń wprowadzających do psychoterapii schematu.
PODEJŚCIE TERAPEUTYCZNE:
Pracuję w nurcie poznawczo-behawioralnym. W pracy psychoterapeutycznej stawiam na delikatność i uważność zarówno na przejawy cierpienia zgłaszającej się osoby, jak i zasoby pacjenta, bardzo istotna dla mnie jest również rzetelność naukowa stosowanych metod. To wszystko w służbie budowania wspólnego rozumienia trudności, z którymi pacjent się zgłasza oraz rozwijania adaptacyjnych reakcji na przeżywane kryzysy. Poza standardowymi technikami poznawczymi i behawioralnymi w trakcie sesji psychoterapii korzystam z elementów tzw. trzeciej fali terapii CBT, czyli terapii schematów, terapii ACT oraz mindfulness.
PRZEBIEG TERAPII:
Pierwsze spotkania (około 1-3 sesje) mają charakter konsultacyjno-diagnostyczny, umożliwiają nam poznanie się nawzajem. Podczas pierwszej sesji skupiamy się na omówieniu bieżących objawów, które sprowadziły pacjenta/pacjentkę na terapię. Kolejno odbywa się wywiad psychologiczny, dzięki któremu będę mogła dowiedzieć się, jak osoba zgłaszająca się rozumie siebie, otaczający ją świat, a także swoją własną historię. Po zakończeniu pierwszych spotkań wspólnie ustalamy cele do pracy terapeutycznej i przechodzimy ich do realizacji. Spotkania odbywają zazwyczaj raz w tygodniu i trwają 50 minut.