ul. Puławska 12 lok. 10 (V. piętro), 02-566 Warszawa | ul. Wandy 11a/1, 03-949 Warszawa

Terapia dla dzieci w spektrum autyzmu do 7 r.ż.

Terapia przeznaczona jest dla dzieci w spektrum autyzmu. 

Celem zajęć jest dostarczenie dziecku intensywnych, systematycznych i dostosowanych do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka, oddziaływań terapeutycznych, poprawiających funkcjonowanie dziecka. Program zajęć tworzony jest indywidualnie do potrzeb każdego dziecka w oparciu o obserwację funkcjonowania jego w zakresie podstawowych sfer rozwoju. Terapia opiera się na sprawdzonych metodach terapeutycznych zgodnych z obecną wiedzą psychologiczną i neurobiologiczną.

Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych terapeutów pracujących z dziećmi z zaburzeniami neurorozwojowymi- pedagogami specjalnymi, psychologami i psychoterapeutami. Oddziaływania  dostosowane są do indywidualnych potrzeb każdego dziecka tak, aby zajęcia były efektywne i atrakcyjne, oraz odbywały się w przyjaznej atmosferze.

Wybierz specjalistę

Anna Banasiewicz
Pedagog specjalny, Surdopedagog, Terapeuta integracji sensorycznej
Anna Bukała
Neurologopeda, Terapeuta integracji sensorycznej
Katarzyna Gniadecka
Neurologopeda, Terapeuta integracji sensorycznej
Agata Rymarczuk
Pedagog, Psycholog, Psychoterapeuta

U młodszych dzieci celem zajęć jest stymulowanie i usprawnianie funkcji odpowiedzialnych za rozwój psychomotoryczny dziecka w zakresie różnych obszarów rozwoju:

  • umiejętności społecznych
  • rozwoju emocjonalnego
  • funkcji poznawczych
  • percepcji wzrokowej
  • percepcji słuchowej
  • koordynacji wzrokowo-ruchowej i wzrokowo-ruchowo-słuchowej
  • motoryki dużej i małej oraz grafomotoryki
  • mowy czynnej i mowy biernej
  • samodzielności i umiejętności samoobsługi
  • kształtowania orientacji w schemacie ciała i przestrzeni
  • naśladownictwa
  • zdolności koncentracji uwagi

U nastolatków terapia może przybierać charakter psychoterapii opartej na wspieraniu rozwoju emocjonalno- społecznego.

Sesja terapeutyczna trwają 50 min.

Intensywna terapia znacząco zwiększają szansę na poprawę funkcjonowania dziecka.