ul. Puławska 12 lok. 10 (V. piętro), 02-566 Warszawa | ul. Wandy 11a/1, 03-949 Warszawa

Terapia pedagogiczna Warszawa

Terapia pedagogiczna dąży do niwelowania niepowodzeń szkolnych, trudności w nauce a
także deficytów rozwojowych.
Terapia pedagogiczna skierowane jest do dzieci i młodzieży m.in.:

  • z trudnościami w nauce, w szczególności w nauce czytania i pisania oraz ze specyficznymi,
  • ztrudnościami w uczeniu się ( dysleksja , dysgrafia, dysortografia, dyskalkulia),
  • z zaburzeniami funkcji  wzrokowych i słuchowych,
  • z trudnościami z pamięcią, koncentracją a także z zaburzeniami integracji sensorycznej,
  • z zaburzeniami emocjonalno-motywacyjnymi,
  • z problemami dotyczącymi  lateralizacji,
  • przejawiających nieharmonijny rozwój i zaburzenia rozwojowe,
  • z zaburzeniami zdolności matematycznych,
  • mających obniżony poziom umiejętności manualnych i grafomotorycznych.

Program zajęć tworzony jest w oparciu o wywiad i obserwację funkcjonowania dziecka w zakresie podstawowych sfer rozwoju. Oceniane są potrzeby dziecka oraz ustalany kierunek pracy terapeutycznej. Terapia opiera się na sprawdzonych metodach terapeutycznych zgodnych z obecną wiedzą pedagogiczną, psychologiczną i neurobiologiczną. Oddziaływania i systemy motywacyjne dostosowane są do indywidualnych potrzeb każdego dziecka tak, aby zajęcia były efektywne i atrakcyjne dla dziecka oraz odbywały się w przyjaznej atmosferze.

Terapia ma charakter indywidualnej pracy z dzieckiem i jest prowadzona przez pedagoga.

Wybierz specjalistę

Anna Banasiewicz
Pedagog specjalny, Surdopedagog, Terapeuta integracji sensorycznej
Anna Bukała
Neurologopeda, Terapeuta integracji sensorycznej

Kiedy warto skorzystać z terapii psychologiczno-pedagogicznej?

Terapia psychologiczno-pedagogiczna kierowana jest  dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz szkolnym:

  • z zaburzeniami rozwoju (autyzm, Zespół Aspergera)
  • nieharmonijnym rozwojem psychoruchowym
  • z specyficznymi trudnościami w uczeniu się
  • z zaburzeniami koncentracji uwagi
  • z zaburzonym rozwojem mowy
  • przygotowujących się do podjęcia nauki w szkole

Terapia psychologiczno-pedagogiczna kierowana jest do dzieci od 2 do 12 r.ż.

Celem terapii psychologiczno-pedagogicznej jest stymulowanie i usprawnianie rozwoju dziecka w zakresie:

  • umiejętności społecznych
  • rozwoju emocjonalnego
  • różnych funkcji poznawczych (uwagi, pamięci, percpcji wzrokowej i słuchowej etc.)
  • motoryki oraz grafomotoryki
  • komunikacji, mowy czynnej i mowy biernej
  • samodzielności i umiejętności samoobsługi
  • naśladownictwa
  • gotowości szkolnej

Program zajęć tworzony jest w oparciu o wywiad i obserwację funkcjonowania dziecka w zakresie podstawowych sfer rozwoju. Oceniane są potrzeby dziecka oraz ustalany kierunek pracy terapeutycznej.

Terapia opiera się na sprawdzonych metodach terapeutycznych zgodnych z obecną wiedzą pedagogiczną, psychologiczną i neurobiologiczną. Oddziaływania i systemy motywacyjne dostosowane są do indywidualnych potrzeb każdego dziecka tak, aby zajęcia były efektywne i atrakcyjne dla dziecka oraz odbywały się w przyjaznej atmosferze.

Terapia ma charakter indywidualnej pracy z dzieckiem i jest prowadzona przez psychologa lub pedagoga specjalnego.