Terapia pedagogiczna dąży do niwelowania niepowodzeń szkolnych, trudności w nauce a
także deficytów rozwojowych.
Terapia pedagogiczna skierowane jest do dzieci i młodzieży m.in.:
Program zajęć tworzony jest w oparciu o wywiad i obserwację funkcjonowania dziecka w zakresie podstawowych sfer rozwoju. Oceniane są potrzeby dziecka oraz ustalany kierunek pracy terapeutycznej. Terapia opiera się na sprawdzonych metodach terapeutycznych zgodnych z obecną wiedzą pedagogiczną, psychologiczną i neurobiologiczną. Oddziaływania i systemy motywacyjne dostosowane są do indywidualnych potrzeb każdego dziecka tak, aby zajęcia były efektywne i atrakcyjne dla dziecka oraz odbywały się w przyjaznej atmosferze.
Terapia ma charakter indywidualnej pracy z dzieckiem i jest prowadzona przez pedagoga.
Terapia psychologiczno-pedagogiczna kierowana jest dla dzieci w wieku przedszkolnym oraz szkolnym:
Terapia psychologiczno-pedagogiczna kierowana jest do dzieci od 2 do 12 r.ż.
Celem terapii psychologiczno-pedagogicznej jest stymulowanie i usprawnianie rozwoju dziecka w zakresie:
Program zajęć tworzony jest w oparciu o wywiad i obserwację funkcjonowania dziecka w zakresie podstawowych sfer rozwoju. Oceniane są potrzeby dziecka oraz ustalany kierunek pracy terapeutycznej.
Terapia opiera się na sprawdzonych metodach terapeutycznych zgodnych z obecną wiedzą pedagogiczną, psychologiczną i neurobiologiczną. Oddziaływania i systemy motywacyjne dostosowane są do indywidualnych potrzeb każdego dziecka tak, aby zajęcia były efektywne i atrakcyjne dla dziecka oraz odbywały się w przyjaznej atmosferze.
Terapia ma charakter indywidualnej pracy z dzieckiem i jest prowadzona przez psychologa lub pedagoga specjalnego.