Agnieszka Gola
O MNIE:
Jestem psychoterapeutą w trakcie specjalizacji z psychoterapii dzieci i młodzieży (4 rok) akredytowanego przez Centrum Medycznego Kształcenia Podyplomowego, realizowanego przez Centrum CBT w Warszawie. Doświadczenie kliniczne zdobywałam m.in. na stażach w Oddziale Psychiatrii w Szpitala Bródnowskiego w Warszawie, w Dziecięcym Szpitalu Klinicznym WUM na Oddziale Psychiatrii Wieku Rozwojowego, w Mazowieckim Szpitalu Wojewódzkim Drewnica w Poradni Zdrowia Psychicznego.
W 2013 r. otworzyłam poradnię dla dzieci i młodzieży- Pracownię Rozwoju Etapy, która od 2021 r jest częścią Centrum Terapii Mental Path. Poza prowadzeniem terapii i diagnoz jestem kierownikiem merytorycznym zespołu dzieci i młodzieży w Mental Path.
WYKSZTAŁCENIE:
Jestem absolwentką Wydziału Psychologii Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej (specjalizacja: Psychologia Kliniczna).
Ukończyłam podyplomowe szkolenie w Terapii Poznawczo-Behawioralnej Zaburzeń Dzieci i Młodzieży w Centrum Terapii Poznawczo-Behawioralnej w Warszawie. Jest certyfikowanym diagnostą ADOS-2, certyfikowaną terapeutką integracji sensorycznej. Kształciłam się na wielu specjalistycznych kursach i szkoleniach z zakresu diagnozy i terapii zaburzeń dzieci, młodzieży i dorosłych.
Pracuję w Dziecięcym Szpitalu Klinicznym przy ul. Żwirki i Wigury w Warszawie w Klinice Psychiatrii Dzieci i Młodzieży na oddziale stacjonarnym i dziennym.
PODEJŚCIE TERAPEUTYCZNE:
Pracuję w nurcie poznawczo-behawioralnym. W zależności od potrzeb sięgam również po metody pochodzące z terapii schematów, dialogu motywującego, terapii systemowej, ACT. Ważne dla mnie jest zrozumienie mechanizmów stojących za problemami pacjenta, towarzyszenie mu w odkrywaniu i modyfikowaniu przekonań, strategii i schematów, które wpływają na jego codzienność. W pracy z dziećmi współpraca z rodzicami jest dla mnie nieodzownym elementem interwencji psychologicznej.
PRZEBIEG TERAPII:
Pierwsze spotkanie dotyczące pacjenta nieletniego odbywa się z udziałem rodziców (bez udziału dziecka). W kolejnych spotkaniach zapraszam dziecko/ nastolatka na konsultacje celem obserwacji i pogłębienia informacji na temat pacjenta. Po konsultacjach z dzieckiem określam dalsze cele i omawiam je ponownie z rodzicami. Cele te mogą dotyczyć zaleceń w obszarze diagnozy, terapii dziecka/nastolatka jak i wsparcia rodziców.