ul. Puławska 12 lok. 10 (V. piętro), 02-566 Warszawa | ul. Wandy 11a/1, 03-949 Warszawa

Terapia dla dzieci w spektrum autyzmu do 7 r.ż.

Terapia przeznaczona jest dla dzieci w spektrum autyzmu. 

Celem zajęć jest dostarczenie dziecku intensywnych, systematycznych i dostosowanych do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka, oddziaływań terapeutycznych, poprawiających funkcjonowanie dziecka. Program zajęć tworzony jest indywidualnie do potrzeb każdego dziecka w oparciu o obserwację funkcjonowania jego w zakresie podstawowych sfer rozwoju. Terapia opiera się na sprawdzonych metodach terapeutycznych zgodnych z obecną wiedzą psychologiczną i neurobiologiczną.

Zajęcia prowadzone są przez doświadczonych terapeutów pracujących z dziećmi z zaburzeniami neurorozwojowymi – pedagogami specjalnymi, psychologami i psychoterapeutami. Oddziaływania  dostosowane są do indywidualnych potrzeb każdego dziecka tak, aby zajęcia były efektywne i atrakcyjne, oraz odbywały się w przyjaznej atmosferze.

Wybierz specjalistę

Agata Rymarczuk
Diagnosta, Pedagog, Psycholog, Psychoterapeuta
Agnieszka Gola
Diagnosta, Psycholog, Psychoterapeuta
Anna Dalida
Diagnosta, Psycholog, Psychoterapeuta
Klaudia Owczarczyk
Diagnosta, Psycholog, Psychoterapeuta
Małgorzata Brach
Pedagog, Psycholog, Psychoterapeuta
Katarzyna Malec-Matak
Psycholog, Psychoterapeuta
Weronika Dzierżawa-Nalewajska
Psycholog, Psychoterapeuta, Terapia dla par, Terapia dla rodzin

U młodszych dzieci celem zajęć jest stymulowanie i usprawnianie funkcji odpowiedzialnych za rozwój psychomotoryczny dziecka w zakresie różnych obszarów rozwoju:

  • umiejętności społecznych
  • rozwoju emocjonalnego
  • funkcji poznawczych
  • percepcji wzrokowej
  • percepcji słuchowej
  • koordynacji wzrokowo-ruchowej i wzrokowo-ruchowo-słuchowej
  • motoryki dużej i małej oraz grafomotoryki
  • mowy czynnej i mowy biernej
  • samodzielności i umiejętności samoobsługi
  • kształtowania orientacji w schemacie ciała i przestrzeni
  • naśladownictwa
  • zdolności koncentracji uwagi

U nastolatków terapia może przybierać charakter psychoterapii opartej na wspieraniu rozwoju emocjonalno- społecznego.

Sesja terapeutyczna trwają 50 min.

Intensywna terapia znacząco zwiększają szansę na poprawę funkcjonowania dziecka.